طراحی زنده

چگونه معمارانه طراحی کنیم؟

طراحی زنده

چگونه معمارانه طراحی کنیم؟

این سایت با هدف ارتقای سطح طراحی دانشجویان معماری پایه گذاری شده است.

آخرین نظرات
نویسندگان
پیوندهای روزانه

بلندترین آسمان خراش های جهان +تصاویر رکورد دار ها

شنبه, ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳، ۰۱:۲۷ ب.ظ

بلندترین آسمان خراش های جهان +تصاویر

رکورد دار ها | بلندترین آسمان خراش های جهان +تصاویر وقتی که برای مسافرت به شهری میروید یا از شهری عبور می کنید اولین چیزی که چشم شما به آن خیره می شود و توجه شما را جلب میکند وضعیت معماری و ارتفاع ساختمانهای آن شهر است.



هر چه ارتفاع ساختمان ها بیشتر باشد و معماری و نمای ساختمان ها زیبا باشد شهر زیباتری در نظر شما جلوه می نماید. تعداد برج ها یا آسمان خراش های هر شهری نمایانگر پیشرفت اقتصادی و شکوه و عظمت آن شهر است.

در قرن بیست و یکم آسمان خراش هایی که بین 400 تا 800 متر ارتفاع دارند هرگز مانند این دوره شایسته این نام نبوده اند. ده برج مرتفع جهان که در پنج قاره کره زمین واقع شده اند، نمادهای شکوه، ثروت و احترام هستند.

در انتخاب بلندترین برج های جهان نام آن دسته از سازه های بتنی که کار ساختشان به اتمام رسیده است ملاک قرار می گیرد. سازمان بین المللی CTBUH نام ده آسمان خراش مرتفع جهان را به این ترتیب اعلام کرده است:

1.برج خلیفه:

برج خلیفه یا برج دبی نام آسمان خراشی است که در شهر دبی و در امارات متحدهٔ عربی قرار دارد. این برج با 163 طبقه قابل استفاده و 828 متر ارتفاع، در حال حاضر بلندترین سازه و آسمان خراش ساخته شده به دست انسان است. ساخت این برج از ژانویهٔ 2004 (1382 ه. ش) آغاز شد و در روز چهارم ژانویهٔ 2010 (14 دی 1388 ) گشایش یافت.

برج خلیفه در ابتدا با نام "برج دبی" شناخته می شد اما در روز افتتاحیه توسط شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، نام آن به افتخار حاکم امارات، خلیفه بن زاید آل نهیان‎، به «برج خلیفه» تغییر کرد.

برج خلیفه دارای بیش از هزار واحد آپارتمان، 49 طبقه اداری، 4 استخر و یک کتابخانه مخصوص ساکنان است. همچنین هتل آرمانی با 160 اتاق به طراحی جورجیو آرمانی در طبقات اولیهٔ برج واقع است.

طراحی این برج اثر شرکت آمریکایی اسکیدمور، اوینگز، مریل (SOM) و ادرین اسمیت با الهام از معماری اسلامی، طبیعت صحرا و گل Hymenocallis است.

2.برج راشیا تاور:

در اروپا واقع شده است و عملیات احداث برج « راشیا تاور» از سال 2007 توسط شرکت فاستر اند پارتنرز در محله تجاری شهر مسکو آغاز شده است. ارتفاع نهایی این برج 612 متر خواهد بود.

3. برج شیکاگو اسپایر:

منار شیکاگو (به انگلیسی: Chicago Spire)‏ یک شاهکار معماری و مهندسی است که به صورت منار مخروطی شکل در شهر شیکاگو ایالات متحده آمریکا در حال ساخته شدن است.

منار شیکاگو با 150 طبقه و ارتفاع 2000 فیت (برابر با 610 متر) بلندترین برج در ایالات متحده و آمریکای شمالی خواهد بود. مراحل عملیات ساخت برج شیکاگو باید تا سال 2010 میلادی پایان یافته و به بهره برداری می رسید، اما مشکلات مالی، تکمیل پروژه را به حالت نیمه تعلیق درآورده است.

طراحی و معماری برج «منار شیکاگو» برعهده طراح صاحب نام اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا بوده است.

4.برج پنتومینیوم:

پنتومینیوم (به انگلیسی: Pentominium)‏ یک آسمان خراش فرابلند است که در حال حاضر در حال ساخت در دوبی، امارات متحده عربی است. هنگام کامل شدن ارتفاع آن به 516 متر (1٬693 ft) با 122 طبقه بالای زمین خواهد رسید. 400 میلیون دلار صرف ساخت این بنا توسط کمپانی ساخت و ساز عربی شده است.

در 23 ژوئیه 2009 شروع به ساخت این بنا شده است و امسال به پایان خواهد رسید.هنگام کامل شدن دومین برج بلند دوبی بعد از برج خلیفه و از بلندترین برج های جهان خواهد بود.

5. برج العالم:

برج العالم (به عربی: برج العالم)‏ (به انگلیسی: Burj Al Alam)‏٬ آسمان خراشی 510 متری می باشد که شهر دبی و در کشور امارات متحده عربی قرار دارد. این برج دارای 108 طبقه می باشد. تاریخ شروع ساخت این برج 12 نوامبر 2006 می باشد. این برج دارای 30 آسانسور است

6. برج شانگهای ورلد فایننشال سنتر:

این برج 492 متری در شانگهای چین واقع شده و 101 طبقه دارد. هزینه ساخت برج مرکزی تجاری شانگهای بالغ بر 1/2 میلیارد دلار تخمین زده شده است. بلندترین هتل جهان در این آسمان خراش واقع شده که طبقات 79 تا 93 را به خود اختصاص داده است. برج شانگهای درسال 2007 آماده بهره برداری بود.

7.برج اینترنشنال کامرس سنتر:

آسمان خراش هنگ کنگ 484 متر ارتفاع و 108 طبقه دارد کار ساخت آن از سال 2007 آغاز و در سال 2010 با صرف هزینه 3/58 میلیارد دلاری به اتمام رسید. از جمله امکانات این مرکز تجاری وجود چندین هتل مجلل، دفتر کار، پارکینگ و سکوی بازدید می باشد. 30 آسانسور عمومی، 14 آسانسور سریع السیر، 2 آسانسور ویژه وی آی پی کار جابجایی ساکنان برج هنگ کنگ را بر عهده دارند.

8. برج گوانگژو:

برج گوانگژو در شهر کانتون چین در حال احداث است. این برج با 450 متر ارتفاع نهایی هشتمین آسمان خراش جهان خواهد بود که البته با آنتنی که برفراز آن نصب می شود ارتفاعش به 610 متر بالغ خواهد شد.

9. برج تایپی:

این آسمان خراش در کشور تایوان واقع شده و 448 متر ارتفاع دارد. کار ساخت 101 طبقه برج تایپی هزینه ای 1/8 میلیارد دلاری در برداشت. کارشناسان برج تایپی را به گونه ای طراحی کردند که نمایانگر انقلاب تکنولوژی و فن آوری روز دنیا در آسیای سنتی باشد. ارتفاع آن با احتساب آنتنش به 509 متر میرسد.

10. برج فریدوم تاور:

برج « فریدوم تاور » در محله منهتن نیویورک و در محل سابق برج های دو قلوی مرکز تجارت جهانی که در حادثه 11 سپتامبر 2001 نابود شدند، در دست احداث است. احداث فریدوم تاور از آوریل 2006 آغاز شده است.

و اما در آینده و در پایان دهه دوم میلادی قرن بیست و یکم شاهد خواهیم بود که:

برج پادشاهی عربستان:

این آسمانخراش 3280 فوت (یک کیلومتر) ارتفاع خواهد داشت و قرار است در شهر جده و در کنار دریای سرخ ساخته شود. ساخت این آسمانخراش ده سال طول خواهد کشید و در پایان دهه میلادی به راحتی برج خلیفه را کنار خواهد زد.

برج آذربایجان:

این برج که «برج آذربایجان» نام گرفته، بخشی از طرح توسعه اماکن تفریحی و ورزشی جمهوری آذربایجان را تشکیل می دهد و با ارتفاع هزار و 50 متر به بلندترین برج جهان تبدیل خواهد شد.

  • مهدی عباسپور

نظرات  (۲)

  • علی کریمخانی
  • من واقعا متاسفم برای مهندسین خودمون....
    ولی خداییش اگه برج اذربایجان تو ایران ساخته میشد...................................
    یعنی میششششششششششششششششههههههههه !!!!!!!!
    پاسخ:
    منم با این نظر موافقم....
    سلام
    خیلی عالی بود ....دمت گرم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی